Výměna oleje a proplach automatických převodovek

Výměna oleje a proplach automatických převodovek 

Servis automatických převodovek v oblasti dekarbonizace tohoto prostoru, již není činnost pro jednotlivce, ale pro specializované servisní týmy, které jsou proškoleni na přesné postupy, a to s důrazem na absolutně bezpečný průběh těchto činností.

Na trhu je několik typů automatických převodovek, což znamená mnoho specializovaných postupů. Obecně se před výměnou provádí proplach automatické převodovky, dále se provádí výměna náplně vyšším objemem převodových olejů, než který se nachází v převodovce, díky čemuž je tak možné vyměnit naprosto celý objem náplně převodovky.

Cílem je zajistit kompletní proplach a výměnu za nový olej, který obohacujeme o speciální aditiva BG. Jako nadstavbu provádíme průzkum vnitřního prostoru pomocí kamery, kde se hledá cokoliv, co by mohlo naznačit nějakou překážku, která by mohla v budoucnu ohrozit bezpečný chod automatické převodovky.

Co obnáší výměna oleje v automatické převodovce v našem BG Centru?

Nejčastější převodovky, které k nám přijíždí se zájmem o jejich vyčištění a výměnu oleje, jsou převodovky DSG koncernových vozů. V zásadě jde o to, že autorizované servisy tyto výměny z pravidla provádí tak, že vymění pouze olej, který lze z převodovky vypustit. Převodovka ale má svou náplň větší skoro o 2 litry, a tudíž je nový olej ihned částečně kontaminován původním olejem, který v převodovce zůstává, nemluvě o faktu, že uvnitř zůstávají úsady v samotném mechanismu převodovky.  Dále se autorizované servisy nezabývají samotným vyčištěním převodovky a zákazník si tak může pouze zaplatit tzv. "řádný proplach", kde je cena kolem 14-20 tis, a to dle příslušné značky vozu. Toto se pochopitelně týká drtivé většiny autorizovaných servisů velkého spektra továrních značek, proto k nám přijíždí čím dál tím více zákazníků, včetně supersportů, jako jsou majitelé řad "S" od Audi, BMW, Mercedesů AMG, atd.

Co u nás získáte?

  • výměnu veškerého oleje ve Vaší automatické převodovce
  • vyčištění převodovky za jejího chodu prvotřídní chemií BG
  • svévolný proplach převodovky za pomocí cca 17-20l oleje
  • výměnu filtru převodovky
  • špičkový převodový olej, dalece přesahující kvalitu originálního
  • přidání kondicionéru do převodového oleje, který zajistí jeho ochranu a stabilitu + zajistí lepší chod převodovky

 

Jak to děláme?

U nás není nic tajemstvím, razíme myšlenku, že zákazník musí vědět co se na jeho voze odehrává. Pojďme se tedy podívat na základní kroky postupu.

  • z náplně převodovky odpustíme cca 4 dcl oleje
  • přidáme speciální čistící chemii BG pro automatické převodovky
  • vůz se jede projet, případně se projede na zdviži, kde několikrát prořadí veškeré rychlosti, aby chemie mohla rozpustit přítomné úsady ve všech jejích segmentech, a to včetně posuvníku, kterým disponují především převodovky DSG a slouží ke změně převodového stupně
  • veškerá možná náplň se vypustí a nahradí novým olejem
  • převodovka se připojí v místě jejího filtru na stroj, který zajišťuje výměnu oleje
  • stroj pod tlakem, který si určuje sama převodovka, provede proplach cca 12 - 20 litry oleje, dle typu převodovky
  • dodá se kondicionér BG
  • vymění se filtr převodovky
  • převodovka se vychladí a při stanovených stupňů Celsia se nastaví předepsaná hladina oleje

 

V čem je gró celé výměny?

Pokud pomineme vyčištění převodovky svévolným způsobem, zásadní kondicionér a přední převodový olej špičkové kvality, tak je tím nejzásadnějším faktorem kompletní výměna oleje v automatické převodovce, kde stroj ukazuje aktuální olej, který se z převodovky vrací - zde vidíte na vlastní oči olej, který v převodovce máte. Na začátku procesu, přičemž už se 3/4 oleje v převodovce vyměnilo, je olej i tak znečištěný, ale díky svévolnému proplachu dalšími cca 15 litry nového oleje, se převodovka komplet vyčistí a veškeré nečistoty z ní pojme stroj - výsledek je perfektní čistota celého prostoru převodovky. 

Jsme zásadními odpůrci dynamického proplachu, který je na trhu hodně preferován, ale díky často přítomné elektronice, která se v olejové náplni tzv. koupe, je z naší strany nedoporučen - může totiž poškodit tuto elektroniku - mechatroniku. Stroj, který používáme na servisu my, funguje na principu, kde stroj nahrazuje tzv. olejový filtr převodovky - převodovka, díky svému čerpadlu, žene olej do filtru, tzn. již v tomto případě do stroje a pod stejným tlakem stroj posílá nový olej do převodovky. Převodovka tak vlastně ani netuší, že se v ní mění olej, s tím, že olej z převodovky pobírá stroj a naopak nový olej převodovce dodává. Jedná se tak o zcela přirozenou a naprosto bezpečnou cestu jak převodovku propláchnout a zároveň v ní vyměnit olej.

Jaký olej používáme?

Tak jako děláme výměnu oleje v tom nejlepším duchu a postupu, tak i používáme příslušný olej. V tomto případě, stejně jako oleje pro motory, používáme oleje pro převodovky od naprosto špičkového výrobce, pro kterého je zásadní ta největší čistota základového oleje na světě, a to je Petro Canada. Olej pochopitelně splňuje nejpřísnější normy výrobce převodovek, tudíž se netřeba nikterak obávat záměny za originální olej, spíše naopak, můžete tím jen získat to nejlepší, co Vaše převodovka dostane, ve spojitosti s kondicionérem, do svých útrob.

Obecně po internetu a diskuzích kolují informace o nutnosti pouze originálního oleje, jinak převodovku zničíte. Jsou to pochopitelně pouze fámy, jelikož se každý prodejce snaží prodávat výhradně jen svůj olej a nepřímo tak nutí zákazníky jezdit pouze k nim. Nic jiného v tom není, ani nehledejte. Už jen fakt, že jeden typ převodovky se dodává vícero automobilkám, které rozhodně nepoužívají stejný olej, přesněji výrobce oleje a originální olej je tak pouze přebalem některého z výrobců převodových olejů - zde se často ani nedozvíte jakého, protože na obalu jsou jen čísla originálu automobilky, která rozhodně žádný olej nevyrábí. Zásadní je tudíž pouze norma oleje, kterou musí splňovat, stejně jako je to u motorového oleje.

Netřeba se tedy ničeho obávat, Vaší převodovce tento olej maximálně zvýší limity a vzhledem k faktu, kolika vozům již byl tento olej podán, a to bez sebemenšího problému, jsou Vaše případné starosti úplně zbytečné - jedná se totiž o stovky výměn, kdy drtivá většina zákazníků naopak uvedla to, že jejich převodovka řadí znatelně lépe a auto celkově jede lehčeji.

Jak často měnit olej v automatické převodovce?

Toto je dáno především výrobcem, ale obecně je uváděno 60tis km, u sportovních vozů pak 40tis km. Jde především o styl jezdění, kdy čím více jezdí člověk agresivněji, či krátké trasy nebo hodně po městě (časté řazení), tím se výměna posouvá směrem dolů a naopak. Každopádně 60 tis km je pomyslný strop, kdy je nutno olej vyměnit, u tzv. suchých převodovek je to pak cca 90tis km - např. DSG 7 se suchými spojkami. U převodovek Aisin, či ZF, které jsou v široké škále automobilek BMW, Audi, Toyota, Volvo, Jaguár, Citroen, Peugeot, Opel, atd. je předpis pak maximálně 80 tis km, kdy dle tras a zátěže se bavíme reálně o 50-60 tis km.

 

V případě zájmu o provedení výměny ve Vaší automatické převodovce nás neváhejte kontaktovat