Proplach motoru - dekarbonizace olejového prostoru, pístů, pístních kroužků

Proplach motoru & olejový prostor - písty, pístní kroužky

Věc, kterou řeší snad všichni a prostředí motoru + zásadní pístní kroužky, jsou již v debatách fenoménem. V podstatě si uvědomujeme i to, že jsme svým působením v tomto segmentu, vyvrátili naprostý předsudek, že naftový motor musí mít prostě černý olej.

Několik mechaniků už zůstalo v němém úžasu, jak je to možné, a že to prostě není možné. Ano, již dnes spousta z našich zákazníků ví, že je. Vše je o správném vyčištění motoru a hlavně následném užívání špičkového oleje Petro Canada C3-X s aditivy BG 112/115 (N/B), které hrají v celém procesu obrovskou roli. Často se stává, když je motor opravdu zanesen, že i když odjede z BG Centra čistý, tak během 2tis kilometrů je špinavý. Toto není na škodu a nemusíte propadat panice, to jen olej s BG 112/115 (B/N) dočišťují to, co se nepodařilo jednorázově dostat ven a při dalších výměnách spolu s BG 109, tento jev vymizí skoro úplně.

Pochopitelně, dle režimu vozu, dochází neustále k částečnému popelnění, takže olej po 15tkm nebude světlý jako na začátku, ale nebude už nikdy černý, bude medový, čímž máte jistotu, že je vše v pořádku a olej s aditivy neustále čistí a odvádí nechtěné látky, které do sebe pouzdří a při výměně oleje opustí olejový prostor motoru. Drobné černé tečky pak postupně vymizí a je naprosto v pořádku, že je tam po vytažení měrky po první dekarbonizaci někteří naleznete.

Jakou chemii tedy používáme na tento nešvar?

Od nejslabší po nejsilnější chemii, je to takto: BG 105, 120, 109, 103.

Velikou částí pak, což drtivá většina lidí neví, je to dále i motorový olej a aditiva BG 112/115 (N/B), protože ty právě v motoru spočívají celou dobu, a pokud jsou kvalitní, tak neustále omývají, pouzdří a čistí nejen motor samotný, ale právě i sání a spalovací komoru. Kvalitní olej má obrovské čistící schopnosti a s přidáním špičkových aditiv a BG 112/115 (N/B) dostává olej úplně jiný rozměr a výrazně se na celé očistě motoru zásadně podílí.

003: Dekarbonizační set pro benzínový motor

BG 105 325 ml

BG 105 je pak základní a nejslabší chemií z řady BG Products a je určena v motoru především k vyčištění prostoru vany, kde je napečen podobný typ úsad, jako v manuálních převodovkách, rozvodovkách a diferenciálech. Tato chemie pak bezpečně nabourává a rozpouští tyto napečeniny olejového charakteru a je tedy velice důležitou součástí celé dekarbonizace.

Volně mísitelná s BG 109, vždy aplikována do starého oleje jako první proplach. Doporučena aplikovat 2 x po sobě při výměnách. Poté jí stačí jednou za 3 výměny zařadit do výměny oleje, spíše preventivně, k udržení naprosté čistoty prostoru vany.

Pochopitelně nejrychlejší řešení je vanu sundat, vyčistit manuálně a následně BG 105 použít jednou za cca 4 výměny - opět spíše preventivně.

ke koupi zde: www.red-rider.cz/233-bg-105-quick-clean-325-ml.html

BG 109 325 ml

BG 109 je zásadní chemií celé dekarbonizace, která útočí na tvrdý karbon, především pístních kroužků, aby karbon nebránil jejich maximálnímu roztažení, a tak zajistil funkci správného stírání - tím se zamezí spotřebě oleje, zapékání na hlavě válců, plus pochopitelně zamezení, aby se spálený olej dostával dále do systému a vytvářel úsady.

 
Volně mísitelná s BG 105 a vždy se dává do starého oleje, a to při každé výměně oleje, čímž si zaručíte postupné odstranění karbonu na pístních kroužcích. To trvá většinou cca 3 výměny, kdy během toho opět napomáhá olej Petro Canada C3-X ve spojitosti s BG 112/115 (N/B).

Pokud budete aplikovat 3x po sobě v jedné dekarbonizaci, tak si nepomůžete. Maximální aplikace je 2x po sobě, další aplikace už Vám nepomůže, s tím, že v té druhé spadá účinnost na cca 40% - ale i tak se vyplatí a rádi to zákazníkům doporučujeme. Tudíž pokud máte vyšší spotřebu oleje, doporučujeme aplikovat BG 109 2x po sobě v rámci jedné dekarbonizační očisty, poprvé s BG 105, druhé kolo samotné BG 109 po dobu 20 min a teprve poté nasadit třetí krok s BG 120.

BG 109 umí opravdu hodně a velice rychle a účinně bojuje s tvrdým karbonem s odrazem na kompresi motoru, a to výrazně. Rozhodně ho používejte vždy při výměně oleje a během 3 výměn bude veškerý pryč- poté si jen olejový prostor jejím užitím udržujete bez jakéhokoliv karbonu.

ke koupi zde: www.red-rider.cz/237-bg-109-epr-325-ml.html
 

008: BG 109 EPR


BG 120 946 ml

Vynikající chemie, která útočí nejen na stabilizaci prostředí olejového prostoru, ale zároveň rozpouští lepy a laky z motoru a je ideální chemií v dalším kroku dekarbonizace po prvním proplachu s BG 109, kdy pak dočišťuje a navrací motoru jeho hladký chod.

Ideální aplikovat jednou za cca 5 výměn, vždy aplikovat samotné, s jinou chemií nemíchat a vždy aplikovat s čistým proplachovým olejem. Před použitím BG 120 je pak lepší vyměnit olejový filtr, jde o to, že chemie pak útočí na co má a nezabývá se stavem olejového filtru s přítomnosti látek z předchozího kroku - tím pádem jí lépe a efektivněji využijete v plné síle. Opět naprosto bezpečný a skvělý produkt, který rozhodně má své zásadní místo v dekarbonizačním procesu.

ke koupi zde: www.red-rider.cz/11648-bg-12032-engine-purge-946-ml.html

010: BG 120 Engine Pure

 
BG 103 5l

BG 103 je neprodejná profesionální chemie, která umí zázraky, po jejím použití se Váš motor bude lesknout hliníkovým leskem jako zamlada. Tato chemie byla vyvinuta na pokyn koncernu, který BG oslovil pro chemické řešení problematického motoru 1,8T 20V a PD motorů první generace, kde se motory velice často zanášely do takové míry, že si výrobce nevěděl úplně rady.

Jedná se o směs čistící chemie, která dostane z motoru tzv. cokoliv, dává se po prvním proplachu s BG 109 +BG 105 a doba působení je 40 min. Je to nejsilnější chemie na trhu a dlouhé roky byla dodávána bez označení pouze autorizovaným servisům koncernu. Až před nedávnem byla uvolněna do volného prodeje BG Center, které jí využívají pro náročné zákazníky nebo motory s velkou spotřebou oleje, problémy s turby, atd. Po její aplikaci se pak motoru podává další speciální proplach, který prostředí neutralizuje, následně se propláchne motor ještě jednou proplachovým olejem a dává se olej nový.

Jedná se o naprosto bezpečnou chemii, problém je pouze cena, protože aplikace BG 105, 109, 103, neutralizační náplň, olejový proplach, vychází s filtry, novým olejem a aditivem BG 112/115 (N/B) na cca 12tis. Každopádně poté odjíždíte s motorem čistým tak, jak když vyjel z výrobní linky, což přivádí velkou část majitelů aut, pro které je nejlepší jen to, co je prostě nejlepší.

004: Motor po aplikaci BG 103


Proplachový olej CarLine 5W40

Velice kvalitní olej, který lze použít naprosto do všech koncernových vozů + velké škály jiných motorizací jiných výrobců, olej má velice kvalitní vlastnosti, které pouze v proplachové fázi neuškodí žádnému motoru. V případě, že není pro Vaši motorizaci vhodný, nahradíme ho olejem odpovídajícím normě Vašeho motoru.

Proplach vždy používejte! I pokud použijete jen BG 109 do starého oleje, tak po vylití dejte jeden proplach samotným olejem. Pokud děláte několika-krokovou dekarbonizaci s BG 120, pak dejte alespoň 2. Množství náplně je pak pro samotný proplach Vaše náplň - cca 1litr. To je množství, které je naprosto dostačující a je zbytečné dávat více, pochopitelně ale můžete, nic se na efektu nemění. Důležité je prostě z motoru dostat veškerý nepořádek po čištění a tento krok Vám zajistí klidný spánek a motoru hodně uleví a pomůže při své cestě k jeho očistě.

Pokud pak chcete, aby z Vašeho motoru teklo to, co často prezentujme (viz. foto galerie níže), tak tyto proplachy musíte aplikovat po sobě 2-5 krát. Záleží na zanesení Vašeho motoru a je to různé. Každopádně nejčastěji jsou třeba 3, myšleno ve smyslu samotných proplachů po druhém kroku s BG 120. Čím dříve pak svůj motor dostanete do tohoto bodu, tím méně kontaminujete olej finální a Vaše cesta za naprosto čistým motorem, sáním, komor, atd., bude výrazně kratší.



Petro Canada C3-X 5W30 a její použití

Často nás kontaktují majitelé různých továrních značek, jak je to tedy s normou tohoto oleje a kam všude jí mohou použít. Pojďme si to tedy vysvětlit.

Petro Canada C3-X 5W30 má uvolněné normy SAE 5W-30, ACEA C3/C2, API SN, MB 229.51, VW 504.00, VW 507.00, BMW LongLife 07, Porsche C30, je to Low Saps olej a je to olej uvolněný pro LL interval.
 
Jakl již víme z úvodního příspěvku, celé gró oleje je jejich základový olej, který díky patentované rafinaci, neobsahuje žádné škodlivé látky, ať už jde o Síru, Fosfor, tak Sulfáty, kdy tyto látky naleznete pak bohužel u všech konkurenčních olejích a právě tyto látky stojí za tvorbou karbonu a úsad, jak v olejovém prostoru, tak pístních kroužků, sání, EGR ventilů a turbodmychadlech.

Celý problém ohledně norem spočívá v tom, že automobilky neuvolňují normy sami od sebe, ale výrobce olejů o ně musí požádat a hlavně je musí zaplatit, což je velice drahý špás. Proto si výrobci olejů i sami vybírají automobilky, které osloví a normu si nechají uvolnit na základě rozboru jejich konkrétního oleje.

Neznamená tudíž, že pokud nenaleznete na obalu PC C3-X normu Vašeho vozu, že ho nemůžete použít. Vše se točí především okolo dnes vyžadované normy ACEA C3 a Low Saps a tu PC C3-X splňuje, na rozdíl od jiných výrobců, na 1000%. Můžete tudíž tento olej, krom typických "amerik" a japonských vozů, které vyžadují jiný typ oleje, použít opravdu svým způsobem do jakéhokoliv vozu, a to buď 5W30 nebo 5W40, podle toho, co je u konkrétního motoru požadováno. PC C3-X 5W40 pak splňuje to stejné, co 5W30, což napovídá už její název.

To je v kostce asi tak vše, nic jiného v tom není a opravdu to není o nějakých speciálních látkách, které by v oleji chyběly a díky tomu olej normu "nesplňoval". Je to především Kanadská firma a nejzásadnější jsou pro ní normy pro Americký trh a z Evropy si pak vybírají jen skutečné giganty, jako je VW, MB či BMW. Zbytek automobilek pro ní není zásadní, což ale neznamená, že olej není pro jejich vozy ten správný, to je často spíše úplně naopak. Takže úplně bez problémů lze aplikovat do Opelu, Renaultu, Citroenu, Peugeotu, atd. - koncernové vozy jsou pak naprostou samozřejmostí.

"Ameriky" pak vyžadují povětšinou olej 5W20. Honda, Mazda, Hyundai, KIA atd., pak potřebují normu DEXOS a vyžadují klasický syntetický olej,
 
ke koupi zde: www.red-rider.cz/11671-petro-canada-supreme-synthetic-c3-x-5w-30-5l.html

Co kdy a v jakých kilometrech aplikovat

Jak je psáno v úvodním příspěvku, karbon se objevuje v agregátech již po 30tkm. Na vině je především nekvalitní originální olej a 30tis km interval. Jak již víme, tak žádný olej nevydrží 30tis km, ani 20tis km, a to ani Petro Canada naaditivována BG 112/115 (N/B). A díky tomu, že již od prvopočátku je olej v motorech právě 30tkm + obsahuje nebezpečné látky, tak se karbon a zanášení úsadami, rozjíždí již v ranném stádiu.

Pokud pak máte vůz v záruce a nechcete tento jev zažít, je k tomu jediná cesta. Jezdíte na pravidelný servis do autorizovaného servisu a po 15tis km si vyměníte olej sami + použijete BG 109. Autorizovaný servis na to opravdu nepřijde. Tím si alespoň z velké části ochráníte agregát. Je možnost i po jejich výměně část oleje odsát, či odpustit a přidat do něj BG112/115 (N/B), které Vám i jejich olej výrazně ochrání a zajistí zároveň čištění agregátu. Toto aditivum pak můžete přidat klidně po 500 nebo i 2000 km, není nutné ihned po výměně oleje v servisu někde zastavit a aditivum dolít. Díky tomu, že jejich interval je 30tis km, tak tímto vyřešíte 2 věci: Jednak bude mít skutečný interval 15tis km, vždy uděláte očistu pomocí BG 109 po působení 15tis km jejich oleji a zároveň po celou dobu bude oba oleje chránit BG 112/115 (N/B).

Jinak pomyslnou hranicí, kdy auto potřebuje svou očistu, je dnes 80tkm. To jsou kilometry, kdy pokud to nikdo před Vámi nedělal, tak už to agregát zásadně vyžaduje, bohužel. Vždy začínejte typem dekarbonizace professional Naft./Benz. a následně postupujte jak je uvedeno výše.


Co obnáší dekarbonizace olejového prostoru v našem BG Centru?

Nejčastější dekarbonizací je dekarbonizace Professional a drtivá většina zákazníků jí volí v rámci dekarbonizace svých vozů. Jedná se až o 7 krokovou očistu, kdy velice záleží na zanesení agregátu a tím se i liší konečná cena. Každopádně cíl je vždy stejný, a to naprosto čistý olejový prostor, ať už se jedná o benzínový nebo naftový motor. Výsledný efekt ale stojí za to a díky této proceduře už Váš motorový olej nebude nikdy černý, jak ho většina nováčků v tomto směru zná celý život. Cena se pak pohybuje cca od 7 do 8 tis, a to včetně veškerých chemií, aditiv, proplachových náplní, filtrů, až po finální olej a vysvětlení celého procesu a pochopení správných návyků jak si stav udržet.

Co u nás získáte?

  • absolutní očistu Vašeho olejového prostoru - tzn. motorový prostor včetně pístních kroužků a vany motoru
  • odbornou aplikaci prvotřídních chemií z řady BG Products
  • vysvětlení veškerých kroků a pochopení procesu dekarbonizace
  • důkladné propláchnutí motoru až do jeho naprosté čistoty při vypouštění
  • výměnu olejového filtru
  • přidání aditiv do oleje, který zajistí jeho ochranu a antioxidační stabilitu + zajistí lepší chod motoru

 

Jak to děláme?

U nás není nic tajemstvím, razíme myšlenku, že zákazník musí vědět co se na jeho voze odehrává. Pojďme se tedy podívat na základní kroky postupu.

  • do stávajícího oleje přidáme BG 109 + BG 105
  • po 30 minutách aplikace vše vypustíme
  • nalijeme proplachový olej s BG 120
  • po 30 minutách aplikace vše vypustíme
  • aplikujeme proplachové náplně, a to až do chvíle, než se motor úplně nevyčistí
  • zajistíme nový filtr - používáme výhradně filtry Mann 
  • aplikujeme nový finální olej, v drtivé většině Petro Canada z řady C3-X 5W30/5W40
  • aplikujeme do oleje aditiva BG 112/115 (naftový/benzínový motor)
  • doporučíme přídavná aditiva - není podmínkou
  • zajistíme správnou hladinu oleje
  • vůz projde diagnostikou + je nastaven nový servisní interval

V čem je gró celé dekarbonizace olejového prostoru?

V zásadě tato dekarbonizace řeší nutnost vyčištění celého olejového prostoru, aby se motor zbavil jednak veškerých úsad, které snižují jeho funkčnost, správný chod, snižují komprese a výkon samotný. Ale hlavně i proto, aby se nový olej, který neobsahuje žádné škodlivé látky, nekontaminoval okamžitě stávajícím prostředím a zastavil se tak proces tvorby karbonu a úsad. A to nejen v olejovém prostoru, ale právě i v sání, spalovacích komorách, EGR ventilu a turbu, což je tím nejzásadnějším faktorem, který hýbe s celkovým stavem agregátu, ať už co se týče výkonu, tak i spotřeby, emisí, ale především i s celkovou životností motoru jako takového.

Jak často měnit olej v motoru?

Pokud chcete, aby Váš motor fungoval jak má a těšil se dobré kondici, tak rozhodně doporučujeme pravidelné výměny oleje u benzínových motorů maximálně po 10tis km nebo 1 rok a u naftových motorů maximálně po 15 tis km nebo 1 rok. Při výměně oleje vždy doporučujeme použití BG 109 do starého oleje a aditiva BG 112/115 (Benz./Naft.motor) do nového oleje, které zajistí jeho termální a antioxidační ochranu.

 

V případě zájmu o provedení dekarbonizace olejového prostoru nás neváhejte kontaktovat